Platin Magazine Interview - 02 May 2021


Mobilyalarınızı satın almayın, kiralayın

İşiniz gereği çok seyahat ediyor ve otelde kalmak yerine farklı şehirlerde kısa dönemli daire kiralamaktan yanasınız. Eşyalı daireler de hiç zevkinize göre değil. Ya da evinizdeki mobilyaları sık sık değiştirmekten keyif alıyorsunuz. Bu noktada beğendiğiniz mobilyaları satın almaktansa dönemlik olarak kiralamaya ne dersiniz?

Mobilya kiralama sektörü, çoğumuzun kulağına yeni ve farklı bir kavram olarak gelebilir. Fakat yurt dışında mobilya kiralamak oldukça revaçta olan bir sistem... Gerek öğrenciler, gerek farklı dönemlerde farklı şehirlerde çalışanlar, gerekse etkinlikler için mobilya kiralama, mobilya satın almadan daha çok öne çıkıyor. Bu noktada gezi ve seyahat etme tutkusu nedeni ile yurt dışında bulunduğu yerlerde konaklama tercihinin, ev kiralamak olduğunu dile getiren Mobilyakirala Kurucusu Ayla Şahanoğlu Ceyhan, kiraladığı evlerdeki eşyaların yetersiz ve demode oluşunun, kendisini bu tarz bir girişime yönelttiğini söylüyor.


* Mobilyakirala'yı ne zaman ve nasıl hayata geçirdiniz?

Çocuklarımın eğitimi nedeni ile yurt dışında bulunmaları gerektiğinden geçici bir süre için ev ile ilgili mobilya ve beyaz eşya ihtiyaçlarımız oldu. Kiralama sistemi ile tüm ihtiyaçlarımızı kısa sürede tedarik edebildik. Ülkemize döndüğümde bu hizmet açığını fark ettim ve dünyanın birçok yerinde sunulan bu hizmetin, ülkemizde de faaliyet göstermesi gerektiğine inandım. Türkiye'de ilk defa bir kadın girişimci olarak bu sektöre yatırım yapmaya karar verdim. Şirketimizi Eylül 2019 yılında kurduk. İlk yıl kendi bünyemizde oluşturduğumuz yazılım departmanı ile altyapı çalışmalarını tamamladık ve diğer departmanlarımızı oluşturduk. Ekim 2020'de de Mobilyakirala markamız ile aktif olarak hizmet vermeye başladık.


* Türkiye'de ve dünyada mobilya kiralama sektörü talep gören bir sektör mü?

Kiralama hizmeti dünyada yaygın olarak kullanılan bir sistem. ABD'de, Hindistan'da, birçok Avrupa ülkesinde uzun yıllardır aktif olarak kullanılıyor. Ülkemizde ilk olarak satın alma fikri aklımıza gelirken yurt dışında kiralama hizmeti geliyor. Türkiye'de mobilya kiralama hizmeti birkaç firma tarafından uygulanmaya çalışıldı, fakat aktif hale getirilemedi. Bizim de amacımız Türkiye'de mobilya kiralama sistemini alternatif bir yol olmaktan ziyade ilk akla gelen çözüm haline getirmek. Yeni jenerasyonun sahip olma duygusundan ve sorumluluktan kaçma eğilimleri olduğunu görüyoruz. Almış olduğumuz yoğun talep doğrultusunda gelecek dönemlerde de mobilya kiralama hizmetine olan ilginin artacağını düşünüyoruz.


* Sistem nasıl işliyor? Bireysel ve kurumsal müşterilere ne gibi fırsatlar sunuluyor?

Ülkemizin her bölgesinden ve yurt dışından müşterilerimiz bizlere mobilyakirala.com.tr internet sitemizden ve fiziki mağazalarımızdan kolaylıkla ulaşıp, sipariş verebiliyor. Ev, ofis, ticari işletmeler, şantiyeler, okullar, oteller kısacası tüm işletmeler için ihtiyaç duyduğunuz mobilya, dekorasyon malzemeleri, elektronik aletleri, ev tekstili, mutfak malzemeleri, outdoor ve spor ürünleri ve özel etkinliklerde ihtiyaç duyabileceğiniz tüm ürünleri, ihtiyaç duyduğunuz süre kadar kiralayabilirsiniz. Özel hazırlanmış paketlerimiz ile yaşam alanınızın tüm ihtiyaçlarını hızlıca karşılayabilir, paketleri kendi ihtiyaçlarınıza göre özelleştirebilir ve kolayca kiralayabilirsiniz. Kiralama işlemi süresince ürünlerin seçiminden, müşterilerimize ulaşımı, dizaynı, kurulumu ve geri alınımı süreçlerinin hepsi Mobilyakirala ekibi tarafından sunuluyor.


* Türkiye'de hangi noktalarda hizmet veriyorsunuz?

Vadi İstanbul ve Maltepe Ritim İstanbul, İzmit, Bodrum Avenue AVM showroom'larımızda aktif olarak hizmet veriyoruz. Beylikdüzü ve Konya'da da irtibat noktalarımız bulunuyor. Kısa süreli hedeflerimiz çerçevesinde Ankara, İzmir, Antalya, Eskişehir, Adana illerimizde yeni showroom'larımızı açmak istiyoruz. Daha sonraki aşamalarda ise tüm Türkiye'de hizmet noktalarımız olacak şekilde planlamalar yapıyoruz.


* Hedef kitlenizi mobilyaları satın almaktan çok kiralamaya yönlendiren kriterleri nasıl özetlersiniz?

Müşterilerimiz bizimle iletişime geçtiklerinde yalnızca ihtiyaçlarını söylüyor. Daha sonrasında geriye kalan tüm işlemleri kendileri için tamamlıyoruz. Sürecin kolaylığı müşterilerimizin en çok ilgisini çeken yanı. Günün yoğunluğu içerisinde bazen çok basit problemler bile bizim için aklımızı oyalayan konular haline gelebiliyor. Taşınma, yeni iş kurma, hayatınızı değiştirme düşünceleri de özellikle büyük şehirlerde her zaman için yorucu bir süreç olarak düşünülüyor. Mobilyakirala ile size yalnızca bavulunuzu alıp gelebileceğiniz ve geriye kalan tüm süreçleri profesyonel bir ekibin yöneteceği bir deneyim sunuyoruz. En önemli tasarrufun zamandan yapılan tasarruf olduğunu bildiğimiz için de müşterilerimize zaman kazandırıyoruz.


Haberin tam metnine ulaşmak için tıklayın.